Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vlak bude na svém příjezdu asi deset minut opožděn aneb dobrodrůžo začíná

 Abych se narovinu přiznala s výběrem společnosti, která mě přepraví do místa určení, jsem moc neváhala. Ono totiž ani nebylo z čeho vybírat, navíc všechno vypadalo tak nevinně.

    Vše nastalo osudného dne, kdy jsem se s poklidem vydala vláčkem na cestu domů. Jela jsem směrem na Brno, kde jsem měla předem zjištěné, jak přestoupit. V době prázdnin je na brněnský hlavák většině vlaků vjezd zapovězen. Ale i tak pro mě trasa neměla být žádným způsobem zdlouhavá nebo náročná. Spokojeně jsem tedy na peróně nastoupila do skoro prázdného vlaku a užívala si cestu. Neměla jsem s sebou sice nic na čtení a můj mobil byl nabit na osm procent baterie, ale aspoň jsem se uchlácholila výhledem do krajiny a v mysli si udržovala myšlenku „jak je jízda vlakem romanticky krásná“.

    Do toho přišel neuniformovaný průvodčí, který mou idylickou chvilku rozbil, jelikož měl na sobě jen vytahané tričko a rifle a kolem paže měl pásek s nějakým shlukem písmen, které mi moc nedávaly smysl. Nicméně měl koženou brašničku, kterou vlakoví kontrolóři nosí a pomyslela jsem si, že se jedná pouze o brigádníka. Byl poměrně zdvořilý a řekl mi, že pokud chci jet až na hlavní nádraží, musím jet až někam dál, než jsem předpokládala. Paní, která seděla vedle mě, potvrdila jeho názor a já jsem si řekla, že budu věřit vřelému lidskému slovu než mobilní aplikaci s jízdními řády. Pěkně jsem poděkovala a opět upadla do své vlakové idylky. Pomalu jsme projížděli Brno a čekala jsem, až zastavíme, abych mohla přestoupit, protože odjezd mého dalšího vlaku se blížil.

   Jak jsem se kochala brněnským městem, zpozorovala jsem, že ho pomalu míjíme a jedeme ještě kus za město. Na zastávce jsem vystoupila a zjistila, že na hlavní nádraží jede vlak až za půl hodiny a tou dobou už bych měla sedět ve svém dalším vlaku domů. No nic, pojedu až dalším vlakem, řekla jsem si, a odpustila průvodčímu jeho mladickou nerozvážnost. Jenže tento hoch byl tak zdvořilý, že pořád aktivně chodil po nástupišti a naváděl lidi, včetně mě, kam mají jít a odkud nám to jede. Já se „chytře“ koukla na ceduli příjezdů a odjezdů a šla na správný perón. V tu chvíli za mnou přiběhl onen nádražácký elév a říkal mi, že mi to jede odjinud. Řekla jsem mu, že to má jet podle cedule odsud! Po zamyšlení usoudil, že mám pravdu a šel zpět nahánět skupinu, kterou poslal na druhou stranu. Horší pro mě bylo, že přijel vlak s nápisem do destinace, která se nepodobala hlavnímu nádraží a ještě k tomu začala hlásit hlásná trouba změnu nástupiště. Přiznám se, zazmatkovala jsem, ztratila jsem pojem o světových stranách a podle vzoru několika lidí vedle mě jsem utíkala na jiné nástupiště. Přijel téměř historický vlak, tentokrát raději bez nápisu kam míří a já do něj bez váhání nasedla. Naproti mně seděla starší paní a vedle seděl dědeček se dvěma vnuky. Za mnou sedělo dítě, které mě rošťácky tahalo za vlasy. Opět mě to tak nějak dojímalo a přidala jsem si jako z nějaké Hrabalovy knihy. Až po několika zastávkách mi ty širé lány úplně nepřipomínaly centrum Brna. Zeptala jsem se paní naproti, zda to jede na hlavní nádraží do Brna, ona mile odvětila, že tudy už dávno jeli a já na první stanici, na které jsme zastavili, hekticky vystoupila. To mi ještě došlo, jaké jsem měla štěstí, že mě průvodčí v tomhle vlaku neviděla a prosvištěla kolem mě docela velkou rychlostí. Jinak bych ještě platila pokutu.

   Když mě tehdy v tom původním vlaku poslali až kamsi za Brno, byla jsem lehce naštvaná, ale v této kotěhulce už se mi chtělo brečet. Po chvíli jsem se vzchopila a představovala si, že hraju nějakou drsnou bojovku o přežití. Něco jako pokladna s okýnkem a hodnou paní tam neexistovalo, musela jsem si poradit SAMA s jízdním řádem, jelikož mobil hlásil blackout. Měla jsem štěstí, vlak jel hned za půl hodiny. Mezitím jsem si jako pořádný zvěd sofistikovaně prohlížela mapu a zjistila jsem, že jsem byla na půlce cesty do Břeclavi. Nicméně jsem, i když by šlo o minutky, mohla ještě stihnout ten druhý vlak z Brna. Čekala jsem, až zahlásí příjezd a já mrštně skočím do vlaku, abych všechno stihla. Ovšem z hlásné trouby se ozvalo, že vlak bude asi deset minut opožděn. To už se mi chtělo smát, že dneska mi asi dráhy příjezd domů nepovolí. Do mé rodné hroudy jsem se s několika hodinovým zpožděním nakonec dostala, ale že to dalo zabrat! Hřebínek ze schopnosti jezdit vlakem mi ulétl někam hodně daleko, nicméně se za pár dní pokusím o další tvrďáckou výzvu skrz vlakové tratě. Tak tfuj tfuj...

 

Autor: Jana Hostičková | středa 3.8.2016 19:48 | karma článku: 20,71 | přečteno: 1026x
  • Další články autora

Jana Hostičková

Jak jsem s grácií kupovala dárky den před Štědrým dnem

Byl 23. prosinec a já jsem neměla ještě žádný dárek. Což o to, mé nitro zůstávalo poměrně klidné, ale nevím, jak by to přijali mí blízcí, kdybych je neobdarovala nějakým hezkým dárkem.

9.1.2016 v 17:00 | Karma: 5,82 | Přečteno: 284x | Diskuse| Společnost

Jana Hostičková

Blondýna na sportovním utkání

Už se stává téměř tradicí, že se jednou za rok objevím jako jedna z organizátorů na florbalovém turnaji. Paradoxní je, že florbalovým pravidlům extra neholduji a sedím za pultem bodového rozhodčího.

2.11.2015 v 19:30 | Karma: 9,10 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ostatní

Jana Hostičková

Posilování je moje cesta i cíl. Pro činky jsem se narodil, pro bicáky žiju.

Protahujete svalíky a znásilňujete stroje ve vašem fitness dómu? Tvrdé cvičení, které vás dostane až na vrchol. Stačí jen dřina, odříkání a pár stovek na permanentku do fitnessu. Že bychom začalivěřit ve svatého Činku?

5.8.2015 v 19:00 | Karma: 10,05 | Přečteno: 332x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Hostičková

Když si záda vezmou dovolenou

Nemůžete se pohnout a naříkáte celý den, vaše pohyby jsou umožněny jen do určitého úhlu, jinak hrozí akutní bodání, které projevujete naříkáním vstříc svému okolí.

22.5.2015 v 19:30 | Karma: 7,66 | Přečteno: 375x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Hostičková

Já a hypochondr?

Znáte, když vás něco bolí a nevíte, co to je? Bojíte se a sevře se vám celá mysl nad tím, co se s vámi asi děje? Tak vítejte v mé ordinaci. Diagnostikuji na základě kvalifikovaných znalostí a rozdávám jen registrovaná léčiva.

11.5.2015 v 18:00 | Karma: 6,21 | Přečteno: 279x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 806x
Píšu, když mě to chytne. Píšu, co od lidí pochytím. Píšu v dobré náladě. Píšu, protože mě to baví!

Seznam rubrik