Žába na prameni aneb psychický blok

Ovládá mé jednání, snižuje mé sebevědomí, dostává mě do rozčarované lability, demoluje mě!

   Žil byl v mém mozku člobrdus monstrózus. Podle názvu by se dalo říci, že jde o nějaké velké stvoření. Opak je pravdou. Je poměrně malý a osidluje jedno z mých nervových zakončení. Má rošťácké vzezření, je drzého charakteru a má kulaté tělo s bodlinami. Pěkně si pohačává na jednom z nervů a čeká, kdy se může, jak i jeho jméno napovídá, ukázat v největší monstrózní síle. Zkrátka někdo má žábu na prameni, já mám člobrda na nervu.

   Abych vás převedla do reality, pokusím se představit několik příkladů, ve kterých onen tvor způsobuje problémy. Jedním z nich je můj problém s mluvením. V běžném životě až takový problém s řečí nemám, ale když se ocitnu na jevišti, je to mnohem horší. Drmolím, mluvím potichu, polykám koncovky, mluvím velmi rychle atp. Samozřejmě že s touto záležitostí má problém vícero lidí a je to poměrně klasický jev u začátečníků v tomto oboru. Ovšem co se týká mé maličkosti, je defekt mluveného projevu umocněn právě velikostí pozadí mého člobrda, jenž můj nerv zaplňuje. Totiž ta malá větev, která je součástí koruny mozkového stromu, je nerv sebevědomí.  A řeknu vám, když něco sedí na sebevědomí, můžete dělat cokoliv a stejně ostrouháte. Zkoušela jsem si říkat jazykolamy, mluvit hlasitě před zrcadlem. To mi všechno samozřejmě šlo, ale na místě činu jsem opět odvedla ne moc přesvědčivý výkon. Jakmile stojíte na těch prknech a máte právě říci nějaké komplikované slovní spojení nebo větu, ozve se můj starý známý přítel na telefonu člobrdus monstrózus. Má dokonalou paměť na vaše chyby a má vždy skvělé argumenty, kterými mě odzbrojí. Když se odvážíte otevřít ústa a sdělit světu kus srdceryvné scény, ta malá příšerka se rozpomene a začne vám do toho nervu, jako do megafonu vyřvávat: „Ale má milá rozmilá, tahle pasáž ti nejde, pamatuješ si, jak ses do ní zamotala, to se ti stane určitě i teď. Řekneš to špatně? Ano? To tam ale máme složitá písmenka co? A hlavně nezapomeň polknout koncovku.“ Říkají mi, že to prý časem přijde, že se to dá všechno naučit atd. Věřím tomu, ale nejdříve potřebuju odstranit onu příšeru ucpávající můj nerv.

   Další příklad mám z jiného soudku, tentokrát se netýká řeči. Jelikož jsem studentkou a jdu jednou za čas v matematice nebo fyzice počítat k tabuli, stane se z toho taková menší komediální show. Samozřejmě že to tak mají i někteří mí spolužáci, nicméně se mi daří být čas od času více expresivnější než ostatní, a tak rozjedu před tabulí luxusní one (wo)man show. Už ve fázi při cestě k tabuli se aktivuje můj žabák na nervu a hlasnou troubou zní v mé hlavě: „ Děvče, tohle není tvůj obor. Nic proti, ale jsi na to neschopná, ani základní počty neumíš a věříš si na tohle? Hele víš co… nebudu tě zatěžovat, zablokuju tvé dosavadní poznatky, ať si zbytečně nepřetěžuješ mozek.“ A následovně nejsem schopná vypočítat naprosto elementárná počty ze základní školy, učitel ze mě začne být značně nervózní a já předvádím jedno ze svých nejlepších výstupů za poslední roky.

   Na konec se nabízí otázka: Co s ním? Jak s ním zatočit? Leda zabít a vymýtit pryč z mé hlavy. Je pravda, že kousek by tam zůstat mohl, přece jenom trocha člobrda monstróza na nervu neuškodí nikomu, je to jakýsi lék na přehnané sebevědomí.

      Tak tedy nenechávejte si člobrda sedět na nervu a dokažte mu, že na to máte!

Autor: Jana Hostičková | úterý 10.2.2015 13:23 | karma článku: 8,17 | přečteno: 447x
  • Další články autora

Jana Hostičková

Vlak bude na svém příjezdu asi deset minut opožděn aneb dobrodrůžo začíná

Abych se narovinu přiznala s výběrem společnosti, která mě přepraví do místa určení, jsem moc neváhala. Ono totiž ani nebylo z čeho vybírat, navíc všechno vypadalo tak nevinně.

3.8.2016 v 19:48 | Karma: 20,71 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Cestování

Jana Hostičková

Jak jsem s grácií kupovala dárky den před Štědrým dnem

Byl 23. prosinec a já jsem neměla ještě žádný dárek. Což o to, mé nitro zůstávalo poměrně klidné, ale nevím, jak by to přijali mí blízcí, kdybych je neobdarovala nějakým hezkým dárkem.

9.1.2016 v 17:00 | Karma: 5,82 | Přečteno: 284x | Diskuse| Společnost

Jana Hostičková

Blondýna na sportovním utkání

Už se stává téměř tradicí, že se jednou za rok objevím jako jedna z organizátorů na florbalovém turnaji. Paradoxní je, že florbalovým pravidlům extra neholduji a sedím za pultem bodového rozhodčího.

2.11.2015 v 19:30 | Karma: 9,10 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ostatní

Jana Hostičková

Posilování je moje cesta i cíl. Pro činky jsem se narodil, pro bicáky žiju.

Protahujete svalíky a znásilňujete stroje ve vašem fitness dómu? Tvrdé cvičení, které vás dostane až na vrchol. Stačí jen dřina, odříkání a pár stovek na permanentku do fitnessu. Že bychom začalivěřit ve svatého Činku?

5.8.2015 v 19:00 | Karma: 10,05 | Přečteno: 332x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Hostičková

Když si záda vezmou dovolenou

Nemůžete se pohnout a naříkáte celý den, vaše pohyby jsou umožněny jen do určitého úhlu, jinak hrozí akutní bodání, které projevujete naříkáním vstříc svému okolí.

22.5.2015 v 19:30 | Karma: 7,66 | Přečteno: 375x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 806x
Píšu, když mě to chytne. Píšu, co od lidí pochytím. Píšu v dobré náladě. Píšu, protože mě to baví!

Seznam rubrik