Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lidstvo pod zářením chytrých telefonů

   Kdo jej nemá, jako by nebyl. Ovšem a nicméně je má už velká část naší populace. Ozařují naše mozky a nutí nás k věcem, kterým nemůžeme rozumět, avšak jen do té chvíle dokud si je nezkusíme. O čem že to je řeč? No přece o inteligentních mobilních aparátech, které nám ve značné míře mohou usnadňovat, ale i stěžovat život.

  Hned pro začátek se přiznám. Ano, jsem držitel osobního, černého, bystrého a elegantního pomocníka. Ještě pro pořádek a pro milovníky těchto technologických vymožeností bych chtěla dodat a lehčí hádankou upřesnit, že operační systém v mém zařízení je a byl velmi populární jako počítačový. Před pár lety se firma rozhodla jej umístit i do telefonů a řekla bych, že aktuálním klíčovým slovem v tomto operačním systému je číslice osm. Dostávám se ke skutečnosti, že majitelé velmi vyspělých mobilních zařízení nejsou sjednoceni a dělí se do několika táborů. Jedna skupina je ta moje, kterou velmi horlivě zastupuji, jelikož jsem majitelem produktu tohoto typu, a tak logicky nemohu být proti, to bych byla i proti sobě a já se mám docela ráda. Další smartfounovou skvadru tvoří jedinci, jejichž elektronické placatice vyznávají umělou inteligenci, která má synonymum v krásném českém slově robot. Musím uznat, že tady se jméno operačního systému opravdu povedlo, jelikož by se dalo hovořit i o hloubce, kterou název skýtá (ovšem jen do jisté míry). No a do třetice takový top mezi telefony a elektronikou obecně. Nemůže jím být nikdo jiný, než velkoobchod s jablky a s obrovským počtem spokojených zákazníků, kteří si na jablíčkách pochutnávají. Existují i další operační systémy, ale těmi se zde (kvůli mé nedostatečné znalosti) nebudu zabývat.
   Můj osobní vztah k mému aparátu je vřelý, leč naše vazby občas chladnou a chřadnou. Nepopírám, že díky němu by k usnadňování mého života nedocházelo, avšak často mě dostává do spárů ukrutné lenosti, ze kterých se jen těžko dostává. Největší vrchol lenosti v souvislosti s mým komunikačním zařízením byla chvíle, kdy jsem se ráno probudila, měla jsem zatáhnuté žaluzie a potřebovala jsem vědět, jaké je počasí. Problém byl v tom, že můj smartfoun pod palbou dvou aplikací věnujícím se počasí plus ještě s přístupem na internet, kde jsou tisíce dalších údajů o okamžitém stavu ovzduší, byl ode mě ve vzdálenosti asi dvacet centimetrů, zatímco žaluzie byly asi čtyřicet centimetrů. Samozřejmě když připočítám náročnost pohybu, jenž by musel být vykonán pro otevření žaluzií, které pro mě byly v tu chvíli naprosto nepřijatelně vysoko nad hladinou mé postele, dostala jsem báječný a řekla bych přímo grandiózní nápad. Co takhle podívat se na moji skvělou appku s počasím, abych věděla, jak je právě venku? Musím říct, že jsem si s myšlenkou lenivého charakteru pohrávala docela dlouho a nechala jsem se unášet pocitem, který mi tato myšlenka dopřávala. Ale pak jsem si řekla: „A dost!“ Hrdě jsem si stoupla, otevřela žaluzie, zjistila aktuální stav počasí a s čistým srdcem vyšlápla vstříc novému dni.
   Tak to byl můj příběh s bystrým telefónem, myslím, že jich máme všichni spoustu. Nicméně je škoda, že všichni máme historky s chytrým mobilem, ale příběhů s lidmi začíná ubývat. Je třeba se krotit a umět si říct „stop“, když mám možnost trávit čas s přáteli. Ony ty, jak já s oblibou říkám placatice zase úplně super nejsou. Kiksne to v  nejmíň vhodnou chvíli nebo to pro jistotu nereaguje vůbec. Co se týče datového připojení, tak se vám to „třigéčko“ chytne akorát jen na vybraných místech a celkově, má to své pro i proti. Všeho s mírou a všeho moc škodí. Takže hoďte si ty své umělé robotické kamarády do nabíječky a jděte pěkně někam ven s přáteli, ať do toho pořád nečumíte a ať se vám nevypálí mozek.

PS: Nezapomeňte si stáhnout appku s počasím, kdyby se vám ráno nechtělo vylézt z postele. ;-)

PS2 : Už fakt běžte vypadnout někam ven!!!

Autor: Jana Hostičková | pondělí 25.8.2014 10:30 | karma článku: 10,59 | přečteno: 710x
  • Další články autora

Jana Hostičková

Vlak bude na svém příjezdu asi deset minut opožděn aneb dobrodrůžo začíná

Abych se narovinu přiznala s výběrem společnosti, která mě přepraví do místa určení, jsem moc neváhala. Ono totiž ani nebylo z čeho vybírat, navíc všechno vypadalo tak nevinně.

3.8.2016 v 19:48 | Karma: 20,71 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Cestování

Jana Hostičková

Jak jsem s grácií kupovala dárky den před Štědrým dnem

Byl 23. prosinec a já jsem neměla ještě žádný dárek. Což o to, mé nitro zůstávalo poměrně klidné, ale nevím, jak by to přijali mí blízcí, kdybych je neobdarovala nějakým hezkým dárkem.

9.1.2016 v 17:00 | Karma: 5,82 | Přečteno: 284x | Diskuse| Společnost

Jana Hostičková

Blondýna na sportovním utkání

Už se stává téměř tradicí, že se jednou za rok objevím jako jedna z organizátorů na florbalovém turnaji. Paradoxní je, že florbalovým pravidlům extra neholduji a sedím za pultem bodového rozhodčího.

2.11.2015 v 19:30 | Karma: 9,10 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ostatní

Jana Hostičková

Posilování je moje cesta i cíl. Pro činky jsem se narodil, pro bicáky žiju.

Protahujete svalíky a znásilňujete stroje ve vašem fitness dómu? Tvrdé cvičení, které vás dostane až na vrchol. Stačí jen dřina, odříkání a pár stovek na permanentku do fitnessu. Že bychom začalivěřit ve svatého Činku?

5.8.2015 v 19:00 | Karma: 10,05 | Přečteno: 332x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Hostičková

Když si záda vezmou dovolenou

Nemůžete se pohnout a naříkáte celý den, vaše pohyby jsou umožněny jen do určitého úhlu, jinak hrozí akutní bodání, které projevujete naříkáním vstříc svému okolí.

22.5.2015 v 19:30 | Karma: 7,66 | Přečteno: 375x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

KOMENTÁŘ: Trumpovy trampoty s potraty. Mohly by mu prohrát volby?

28. dubna 2024

Premium Donald Trump rozjíždí prezidentskou kampaň a průzkumy říkají, že to bude souboj prsa na prsa s Joem...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 806x
Píšu, když mě to chytne. Píšu, co od lidí pochytím. Píšu v dobré náladě. Píšu, protože mě to baví!

Seznam rubrik